понедељак, 2. новембар 2015.

Recenzija: Redenik - Mrtvi Crossover (2015.)

Redenik - Mrtvi Crossover (2015.)

Iskren da budem, nisam nikada bio neki fan crossover muzičkog žanra, ali posle slušanja albuma Mrtvi Crossover, beogradskog mladog benda Redenik, itekako ću se više ovom žanru posvetiti. Trojka u startu, a u međuvremenu četvorka iz Beograda izdala je svoj prvi EP (mada sam ga ja doživeo kao album), pod patronatom nove muzičke kuće Dirty Malice Productions. Nakon splita u izdanju Grim Reaper Records-a na kaseti zajedno sa bendovima Nadimač i Pro-Past usledio je CD. Odmah se u startu izdvaja cover albuma i sam booklet sa tekstovima pesama. Nije se štedelo u pogledu estetike i samog umetničkog dojma gore pomenutog cover-a. Nije mrtvo i možemo da krenemo u preslušavanje.

Počinjemo sa prvom numerom naziva Intro (U Sanduku). Dobar tekst, dobar uvod  za start albuma. Sledeća Živ Sahranjen, brzi rifovi na početku, a glas udara direkt i živi smo sahranjeni. Osećaj odličan i to je evidentno po osmehu na našim licima. Da li sanduk gura ka zemlji sve bliže? Mrtvi hodaju, to je to! Numera Flaša i nešto o vatrenoj vodi. Bubanj kao zvono najavljuje kraj, sumrak. Tonovi su tako dobri, dok čeka crna smrt u flaši. Prelazimo na Mutilated Mind, prvu od dve pesme na engleskom jeziku. Uz žestoki rif putujemo u masakr našeg uma. I da, mi to uživamo. Dobro je, a tek smo negde na polovini albuma. Pesmom Slomljenim Rebrima, direktno u rebra. Osećamo se slomljeno, ali ne planiramo da bežimo. Jedna od favorita sa albuma (lični utisak). Dali su momci pun doprinos ovom pesmom i pokazuju nam da su oni vladari naši dok mi ponizno spuštamo glave. Pesmom Baptized by Bullet, opet nas vode u englesko govorno područje. Brzim rifovima i dobrim vokalom doživljavamo vatreno krštenje na sada već prepoznatljiv način. Redenik, redno bije po nama. Glave su gore i mi skačemo sa njima. U pesmu Istetovirani Skelet, uvodi nas zujanje mašinice za tetoviranje. Skelet nam je tetoviran dok se njišemo uz krajnje melodične tonove protkane brzim rifovima. Odlično je. Momci razbijaju. Pretposlednja numera Mrtvi Crossover, najavljuje mrtvo. Mrtvi crossover dolazi na sva zvona i duva nas sa pozornice u bukvalnom smislu te reči. Ne, ovo nije mrtvi crossover! Ovi momci su itekako živi i praše onako kako samo oni umeju. Poslednjom numerom Outro, na prepoznatljiv način zatvaraju jedno uspešno poglavlje ovog itekako živog crossover-a.
Zaključci? Pomešano sve. Svaku kost su uspeli da nam pomere, organe premeštaju uz veliki stepen elegancije i estetike u svojim tekstovima. Dakle, eksperiment je uspeo itekako, a vi ako želite takvo iskustvo trk po album. Odmah!

Redenik
Mrtvi Crossover
Crossover/ Thrash Metal/ Black Punk